dum | žák

Tabulkový procesor

Název školy Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace
Adresa školky Kostelní 134, 411 08 Štětí
46773509
Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.1006
Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_02_PVY_026
Název tématické oblasti (sady) Programové vybavení
Název materiálu Cvičení II
Anotace Soubor úloh pro procvičování práce s importem CSV souborů. Použití základních textových a matematických funkcí ve vzorcích.
Autor Ivan Pomykacz Jazyk čeština
Očekávaný výstup Importuje CSV soubor. Použije textové funkce pro manipulaci s textem. Adresuje buňky z jiných listů. Používá funkce pro výpočet průměru a počítání hodnot (ve smyslu počtu konkrétní hodnoty napříč buňkami).
Klíčová slova import, CSV, textové funkce, listy
Druh výukového zdroje Pracovní list Věková skupina žáků 15+
Typ interakce aktivita Ročník 2.
Speciální vzdělávací potřeby žádné
Zhotoveno, (datum/období) 25.09.2013 Celková velikost

pdf icon
Cvičení II

Obsah

Import

  1. Proveďte import dat z csv souboru studenti.csv.

    Nezapomeňte si zjistit, v jakém kódování je soubor. Jaké používá oddělovače polí, atp.

    Import proveďte na první list sešitu.

  2. Přejmenujte první list na "source".

    Přejmenujte druhý list na "studenti".

  3. Na list "studenti" nějakým způsobem přeneste jména a příjmení studentů (použijte vzorce, odkazy, ...) tak, aby již neobsahovala nadbytečné mezery a slova byla psána normálně, tj. první písmeno velké a další malá.

    Použijte vhodné textové funkce s odkazy do zdrojového listu.

    Zachovejte v sešitě postup toho, jak jste výsledku docílili.

  4. Na list "studenti" nějakým způsobem přeneste rodná čísla studentů, ovšem bez lomítka.

    Rovněž zařiďte, aby to byla čísla (nikoli textový řetězec poskládaný z čísel).

  5. Překopírujte na list "studenti" zbylá data o studentech (bydliště a známky).

  6. Přidejte další sloupec, do kterého spočítáte průměr známek studenta z daných předmětů.

    Výsledek zaokrouhlete na jedno desetinné číslo. (Použijte vhodnou funkci)

  7. Pomocí funkce COUNTIF() zjistěte, zda-li jsou (a kolik) mezi známky studenta horší známky jak 2.

  8. Do dalšího sloupce vložte hodnotu, kterou vrátí funkce modulo (zbytek po dělení čísla). Budete dělit rodné číslo číslem 11.

    Tam, kde bude číslo různé od nuly to znamená, že dané rodné číslo je chybné. (V rámci cvičení je to v pořádku, čísla nijak neopravujte)

  9. Sestavte z rodného čísla datum narození. (Rodné číslo se zapisuje ve tvaru RRMMDD/XXXX)

    Datum narození bude ve tvaru DD.MM.RRRR. Rok doplňte o číslovku 19 (Všichni studenti se narodili ve dvacátém století).

    U rodných čísel žen vám bude vycházet nesmyslný měsíc. To proto, že ženám se k rodnému číslu přičítala číslice 50.

Odevzdání

Odevzdejte výsledný sešit (použijte nativní formát pro daný tabulkový procesor).

Soubor pojmenujte dle názvu úkolu a vašeho jména. Mezery v názvu nahraďte pomlčkami. Např. úkol Cvičení II, který vypracoval Jan Novák se bude jmenovat: cviceni-ii_novak-jan + přípona.

Dokument uložte zde na Moodle.