dum | žák

Textový procesor

Název školy Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace
Adresa školky Kostelní 134, 411 08 Štětí
46773509
Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.1006
Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_22_PVY_435
Název tématické oblasti (sady) Programové vybavení
Název materiálu Revize
Anotace Pracovní list demonstruje na skupinové výuce použití revizí v dokumentu, tzn. sledování změn a jejich následné přijmutí/odmítnutí. Snaží se ukázat workflow při práci s revizemi.
Autor Ivan Pomykacz Jazyk čeština
Očekávaný výstup Používá sledování změn v dokumentu. Chápe výhody spolupráce za použití revizí. Začleňuje změny do dokumentu.
Klíčová slova revize, sledování změn
Druh výukového zdroje Pracovní list Věková skupina žáků 15+
Typ interakce aktivita Ročník 1.
Speciální vzdělávací potřeby žádné
Zhotoveno, (datum/období) 2012/2013 Celková velikost

pdf icon
Revize

Obsah

Shrnutí

Velice mocný nástroj pro kolaboraci více lidí na jednom dokumentu. Revize umožní zanést do textu změny, a zároveň udržovat přehled těchto změn, takže si autoři mohou navzájem text měnit a následně se rozhodnout zda-li jeden druhému změny akceptují - začlení do textu.

Zadání

Ve dvojici budete tvořit dokumenty s danou tématikou.

Každý z dvojice bude vytvářet svůj vlastní dokument, a ten bude konzultovat s tím druhým. Příklad: Jeníček pracuje na dokumentu popisující distribuci založenou na Linuxu a Mařenka popisuje komerční operační systém MS Windows.

Způsob spolupráce

Dokument postupně předáváte ke kontrole druhému z dvojice vždy po dokončení kapitoly. Příklad:

  1. Jeníček napíše kapitolu o tom, co je to Linux. Dokument uloží a "odešle" ke schválení Mařence.
  2. Mařenka si aktivuje sledování změn v dokumentu a provede kontrolu (doplní/opraví) nově napsané kapitoly.
  3. Následně Mařka pošle dokument zpět Jeníčkovi.
  4. Jeníček si zobrazí Mařenčiny změny a postupně je začlení do textu.

Výše popsaný postup provádí jak Jeníček, tak Mařenka - každý z nich píše svůj dokument s jiným tématem, ale opravují si jej navzájem.

Shrneme-li tedy výše popsané, tak každý z dvojice má dvě role - pisatele a korektora. Tyto role se průběžně střídají.

  • Pisatelé
    Hledají na Internetu informace a záměrně některá fakta překroutí nebo vynechají. Postupně sepisují všechny kapitoly - vždy ale po napsání kapitoly si ji nechají zkontrolovat. Jakmile obdrží revidovaný dokument, akceptují opravy a pokračují v psaní další kapitoly.
  • Korektoři
    Kontrolují text po pisateli a přímo opravují text. Korektor tedy musí rovněž dohledat/znát informace o tom, o čem píše pisatel, aby jej mohl opravovat.

Obsah dokumentu

Na Internetu si vyhledejte informace o linuxových distribucích (Fedora, Ubuntu, ...) nebo systému MS Windows (lib. verze). Hledejte takové informace, které popisují:

  • Co je to Linuxová distribuce / MS Windows
  • Vlastnosti/přednosti Linuxu / MS Windows
  • Kde se daný systém využívá - nasazuje
  • Kolik stojí - forma licencování
  • Způsoby instalace

Náležitosti textu

  • Dokument vhodně doplňte obrázky.

  • Používejte formátování pomocí stylů (vlastních nebo předdefinovaných).

  • Dokument má titulní stranu s logem OS.

  • Text obsahuje číslované nadpisy a obsah.

  • Na konci textu bude vygenerovaný seznam obrázků.

Postup

  • Vše se odehrává na kratě Revize.

  • Pokud jste obdrželi soubor k revizi a máte jej otevřený, aktivujte tlačítko Sledovat změny.

    Zkontrolujte typ zobrazení revizí, pak můžete sledovat co se jak mění.

    Nyní lze dokument upravovat.

    Po skončení úprav dokument jednoduše uložte a vraťte.

  • Pokud máte před sebou zrevidovaný dokument a chcete začlenit změny.

    Zkontrolujte typ zobrazení revizí - Konečný: Zobrazit revize ať vidíte, co je jinak.

    Na kartě revizí jsou k dispozici navigační tlačítka Změny - Předchozí/Další, pomocí kterých lze přeskakovat mezi změnami. Změnu začleníme nebo odmítneme příslušným tlačítkem na kartě Revize.

Hodnocení

  • průběžná práce na revidování;

  • formátování dokumentu (použití stylů);

  • obsah;

  • začlenění obrázků;

Odevzdání

Odevzdejte výsledný dokument (použijte nativní formát pro daný textový procesor).

Soubor pojmenujte dle názvu úkolu a vašeho jména. Mezery v názvu nahraďte pomlčkami. Např. úkol Revize, který vypracoval Jan Novák se bude jmenovat: revize_novak-jan + přípona.

Dokument uložte zde na Moodle.