dum | žák

Programování C#

Název školy Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace
Adresa školky Kostelní 134, 411 08 Štětí
46773509
Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.1006
Označení vzdělávacího materiálu
Název tématické oblasti (sady) Programování
Název materiálu Náhodné číslo
Anotace
Autor Jazyk
Očekávaný výstup
Klíčová slova
Druh výukového zdroje Věková skupina žáků
Typ interakce Ročník
Speciální vzdělávací potřeby žádné
Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost

pdf icon
Náhodné číslo

Obsah

Generování náhodných čísel

Chceme-li vygenerovat náhodné číslo, můžeme využít třídu Random.

Provedeme deklaraci proměnné typu Random, do které vložíme novou instanci třídy Random.

Random nahoda = new Random();
 

Generování náhodných čísel v počítači, který je striktně deterministický stroj, není až tak triviální. Proto je kód generování čísel umístěn ve své speciální třídě Random, která navíc není statická (jako např. třída File).

Není statická zejména proto, že zdrojem entropie je mimo jiné i systémový čas. Pokud bychom vytvářeli hodně instancí třídy Random bezprostředně po sobě, nemusela by generovaná čísla být až tak náhodná.

Náhodné číslo

Pro vygenerování náhodného čísla v rozsahu int stačí zavolat metodu Random.Next(), která vrací int.

Random nahoda = new Random();
int cislo = nahoda.Next();
 

Náhodné číslo z rozsahu

Pro vygenerování čísla z nějakého intervalu využijeme druhou podobu metody Random.Next(), kde stanovíme pomocí dvou vstupních parametrů spodní a horní hranici pro generování čísel (v příkladu 1 až 8).

Random nahoda = new Random();
int cislo = nahoda.Next(1, 8);