Programování C#
| Název školy | Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace | ||
| Adresa školky | Kostelní 134, 411 08 Štětí | ||
| IČ | 46773509 | ||
| Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost | ||
| Registrační číslo | CZ.1.07/1.5.00/34.1006 | ||
| Označení vzdělávacího materiálu | |||
| Název tématické oblasti (sady) | Programování | ||
| Název materiálu | Náhodné číslo | ||
| Anotace | |||
| Autor | Jazyk | ||
| Očekávaný výstup | |||
| Klíčová slova | |||
| Druh výukového zdroje | Věková skupina žáků | ||
| Typ interakce | Ročník | ||
| Speciální vzdělávací potřeby | žádné | ||
| Zhotoveno, (datum/období) | Celková velikost | ||
Obsah
Generování náhodných čísel
Chceme-li vygenerovat náhodné číslo, můžeme využít třídu Random.
Provedeme deklaraci proměnné typu Random, do které vložíme novou instanci třídy Random.
Random nahoda = new Random();
Generování náhodných čísel v počítači, který je striktně deterministický stroj, není až tak triviální.
Proto je kód generování čísel umístěn ve své speciální třídě Random, která navíc není statická (jako např. třída File).
Není statická zejména proto, že zdrojem entropie je mimo jiné i systémový čas.
Pokud bychom vytvářeli hodně instancí třídy Random bezprostředně po sobě, nemusela by generovaná čísla být až tak náhodná.
Náhodné číslo
Pro vygenerování náhodného čísla v rozsahu int stačí zavolat metodu Random.Next(), která vrací int.
Random nahoda = new Random(); int cislo = nahoda.Next();
Náhodné číslo z rozsahu
Pro vygenerování čísla z nějakého intervalu využijeme druhou podobu metody Random.Next(), kde stanovíme pomocí dvou vstupních parametrů spodní a horní hranici pro generování čísel (v příkladu 1 až 8).
Random nahoda = new Random(); int cislo = nahoda.Next(1, 8);

