Programování C#
Název školy | Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace | ||
Adresa školky | Kostelní 134, 411 08 Štětí | ||
IČ | 46773509 | ||
Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost | ||
Registrační číslo | CZ.1.07/1.5.00/34.1006 | ||
Označení vzdělávacího materiálu | |||
Název tématické oblasti (sady) | Programování | ||
Název materiálu | Náhodné číslo | ||
Anotace | |||
Autor | Jazyk | ||
Očekávaný výstup | |||
Klíčová slova | |||
Druh výukového zdroje | Věková skupina žáků | ||
Typ interakce | Ročník | ||
Speciální vzdělávací potřeby | žádné | ||
Zhotoveno, (datum/období) | Celková velikost |
Obsah
Generování náhodných čísel
Chceme-li vygenerovat náhodné číslo, můžeme využít třídu Random
.
Provedeme deklaraci proměnné typu Random
, do které vložíme novou instanci třídy Random
.
Random nahoda = new Random();
Generování náhodných čísel v počítači, který je striktně deterministický stroj, není až tak triviální.
Proto je kód generování čísel umístěn ve své speciální třídě Random
, která navíc není statická (jako např. třída File
).
Není statická zejména proto, že zdrojem entropie je mimo jiné i systémový čas.
Pokud bychom vytvářeli hodně instancí třídy Random
bezprostředně po sobě, nemusela by generovaná čísla být až tak náhodná.
Náhodné číslo
Pro vygenerování náhodného čísla v rozsahu int
stačí zavolat metodu Random.Next()
, která vrací int
.
Random nahoda = new Random(); int cislo = nahoda.Next();
Náhodné číslo z rozsahu
Pro vygenerování čísla z nějakého intervalu využijeme druhou podobu metody Random.Next()
, kde stanovíme pomocí dvou vstupních parametrů spodní a horní hranici pro generování čísel (v příkladu 1 až 8).
Random nahoda = new Random(); int cislo = nahoda.Next(1, 8);