Textový procesor
Název školy | Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace | ||
Adresa školky | Kostelní 134, 411 08 Štětí | ||
IČ | 46773509 | ||
Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost | ||
Registrační číslo | CZ.1.07/1.5.00/34.1006 | ||
Označení vzdělávacího materiálu | VY_32_INOVACE_22_PVY_430 | ||
Název tématické oblasti (sady) | Programové vybavení | ||
Název materiálu | Kreslení | ||
Anotace | Pracovní list ukazuje možnosti vektorového kreslení v textových editorech. Využívá základních grafických primitiv k tvorbě komplexnějších obrázků/objektů. Seskupuje objekty do logických celků. | ||
Autor | Ivan Pomykacz | Jazyk | čeština |
Očekávaný výstup | Používá grafické nástroje a primitiva k tvorbě komplexnější grafiky. Pracuje ve vrstvách. Seskupuje objekty do logických celků. | ||
Klíčová slova | kreslení, grafické objekty, vrstvy, seskupování objektů | ||
Druh výukového zdroje | Pracovní list | Věková skupina žáků | 15+ |
Typ interakce | aktivita | Ročník | 1. |
Speciální vzdělávací potřeby | žádné | ||
Zhotoveno, (datum/období) | 2012/2013 | Celková velikost |
Obsah
Shrnutí
Textové procesory obecně umožňují vkládat do textu základní grafická primitiva, případně vytvářet přímo kreslící plátna s těmito primitivy a vytvořit tak jednoduchý vektorový/rastrový obrázek.
Možnosti kreslení jsou ale značně omezené - od přesnosti pozicování, přes operace s objekty, aplikace filtrů, po kreslení ve vrstvách. Pro to existují daleko komplexnější nástroje Adobe Photoshop/Ilustrator, Corel Draw, Gimp nebo Inkscape.
Zadání
Vytvořte dokument podle předlohy.
Postup
-
Začněte formátem stránky (vizte PDF soubor - příloha).
-
Pokračujte vložením kreslícího plátna na kartě Vložení - Obrazce.
Všechny další objekty vkládejte již do kreslícího plátna (na kartě Nástroje kreslení).
-
Aktivujte si mřížku pro přesnější pozicování objektů na plátně.
-
Pro logické uspořádání objektů do skupin si aktivujte Podokno výběru.
-
Další triky již spočívají pouze na práci s grafickými primitivy a jejich vrstvení na sebe.
Hodnocení
formát stránky
formát písma;
zarovnání objektů do mřížky;
organizace objektů v logických skupinách;
zaoblené/nezaoblené rohy;
Odevzdání
Odevzdejte výsledný dokument (použijte nativní formát pro daný textový procesor).
Soubor pojmenujte dle názvu úkolu a vašeho jména. Mezery v názvu nahraďte pomlčkami.
Např. úkol Kreslení, který vypracoval Jan Novák se bude jmenovat: kresleni_novak-jan
+ přípona.
Dokument uložte zde na Moodle.