Textový procesor
| Název školy | Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace | ||
| Adresa školky | Kostelní 134, 411 08 Štětí | ||
| IČ | 46773509 | ||
| Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost | ||
| Registrační číslo | CZ.1.07/1.5.00/34.1006 | ||
| Označení vzdělávacího materiálu | VY_32_INOVACE_22_PVY_430 | ||
| Název tématické oblasti (sady) | Programové vybavení | ||
| Název materiálu | Kreslení | ||
| Anotace | Pracovní list ukazuje možnosti vektorového kreslení v textových editorech. Využívá základních grafických primitiv k tvorbě komplexnějších obrázků/objektů. Seskupuje objekty do logických celků. | ||
| Autor | Ivan Pomykacz | Jazyk | čeština |
| Očekávaný výstup | Používá grafické nástroje a primitiva k tvorbě komplexnější grafiky. Pracuje ve vrstvách. Seskupuje objekty do logických celků. | ||
| Klíčová slova | kreslení, grafické objekty, vrstvy, seskupování objektů | ||
| Druh výukového zdroje | Pracovní list | Věková skupina žáků | 15+ |
| Typ interakce | aktivita | Ročník | 1. |
| Speciální vzdělávací potřeby | žádné | ||
| Zhotoveno, (datum/období) | 2012/2013 | Celková velikost | |
Obsah
Shrnutí
Textové procesory obecně umožňují vkládat do textu základní grafická primitiva, případně vytvářet přímo kreslící plátna s těmito primitivy a vytvořit tak jednoduchý vektorový/rastrový obrázek.
Možnosti kreslení jsou ale značně omezené - od přesnosti pozicování, přes operace s objekty, aplikace filtrů, po kreslení ve vrstvách. Pro to existují daleko komplexnější nástroje Adobe Photoshop/Ilustrator, Corel Draw, Gimp nebo Inkscape.
Zadání
Vytvořte dokument podle předlohy.
Postup
-
Začněte formátem stránky (vizte PDF soubor - příloha).
-
Pokračujte vložením kreslícího plátna na kartě Vložení - Obrazce.
Všechny další objekty vkládejte již do kreslícího plátna (na kartě Nástroje kreslení).
-
Aktivujte si mřížku pro přesnější pozicování objektů na plátně.


-
Pro logické uspořádání objektů do skupin si aktivujte Podokno výběru.

-
Další triky již spočívají pouze na práci s grafickými primitivy a jejich vrstvení na sebe.
Hodnocení
formát stránky
formát písma;
zarovnání objektů do mřížky;
organizace objektů v logických skupinách;
zaoblené/nezaoblené rohy;
Odevzdání
Odevzdejte výsledný dokument (použijte nativní formát pro daný textový procesor).
Soubor pojmenujte dle názvu úkolu a vašeho jména. Mezery v názvu nahraďte pomlčkami.
Např. úkol Kreslení, který vypracoval Jan Novák se bude jmenovat: kresleni_novak-jan + přípona.
Dokument uložte zde na Moodle.


