dum | žák

Tabulkový procesor

Název školy Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace
Adresa školky Kostelní 134, 411 08 Štětí
46773509
Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.1006
Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_02_PVY_028
Název tématické oblasti (sady) Programové vybavení
Název materiálu Cvičení III
Anotace Soubor úloh pro procvičování práce s nejen logickými funkcemi. Sestavování složitějších vzorců.
Autor Ivan Pomykacz Jazyk čeština
Očekávaný výstup Používá logické funkce. Sestavuje výrazy. Řeší úlohy s využitím více vzorců a jejich vzájemnou návazností/propojeností. Píše složité vzorce.
Klíčová slova logické funkce, výrazy, operátor porovnání, logický součin, logický součet, textové funkce
Druh výukového zdroje Pracovní list Věková skupina žáků 15+
Typ interakce aktivita Ročník 2.
Speciální vzdělávací potřeby žádné
Zhotoveno, (datum/období) 02.10.2013 Celková velikost

pdf icon
Příklady IIIb

Obsah

Kvadratická rovnice

Vytvořte sešit, který bude schopen řešit kvadratickou rovnici.

Jediným vstupním polem jsou koeficienty a,b,c. Tyto lze měnit (viz vstupní oranžová pole).

Následně dojde k výpočtu diskriminantu.

Můžete zobrazit hodnotu D (níže v ukázce je záměrně schovaná). Rozhodně ale zobrazte verdikt, tj. zda-li je:

  • D<0

  • D>0

  • D=0

Nakonec spočítejte kořeny rovnice, a to podle toho, má-li rovnice řešení v oboru reálných čísel nebo je-li řešením pouze jeden kořen, případně dva.

Další možná řešení pro různé koeficienty:

  • Jeden kořen

  • Nemá řešení v R