Webový design
Název školy | Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace | ||
Adresa školky | Kostelní 134, 411 08 Štětí | ||
IČ | 46773509 | ||
Název operačního programu | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost | ||
Registrační číslo | CZ.1.07/1.5.00/34.1006 | ||
Označení vzdělávacího materiálu | |||
Název tématické oblasti (sady) | Webový design | ||
Název materiálu | Barevné systémy | ||
Anotace | |||
Autor | Jazyk | ||
Očekávaný výstup | |||
Klíčová slova | |||
Druh výukového zdroje | Věková skupina žáků | ||
Typ interakce | Ročník | ||
Speciální vzdělávací potřeby | žádné | ||
Zhotoveno, (datum/období) | Celková velikost |
Obsah
Barevný kruh
Obsahuje 12 barev, které se jeví jako nejvíce líbivé (založeno na RYB). Existuje mnoho variant, ale tato verze je nejběžnější.
Harmonické barvy/akordy
Jde o kombinace barev z barevného kruhu, které jsou v nějakém poměru vůči sobě (zpravidla matematickém).
Komplementární barvy
Barvy jsou naproti sobě na barvovém kruhu.
Komplementární barvy mají vysoký kontrast, zejména při plné sytosti. Je třeba s nimi zacházet opatrně ve větších dávkách, nicméně jsou vhodné tam, kde chceme na něco upozornit.
Naprosto nevhodné pro text (rozumějte odstavcový text).
Podobné barvy
Barvy jsou vedle sebe. Obvykle k sobě ladí a působí klidně.
Obvykle je vhodné jednu barvu volit jako dominantní a druhou jako podporu. Třetí barva se pak využívá pro zdůraznění akcentu (společně s černou, bílou nebo šedou).
Triáda
Barvy jsou od sebe stejně vzdálené. Působí obdobně jako komplementární barvy, tj. způsobují chvění a to i když jsou vybledlé.
Zpravidla se nechává jednu barvu dominovat a druhé dvě podtrhují akcent.
Rozdělené komplementární barvy
Jde o variaci, kde dvě sousední barvy proti jejich doplňku.
Takové schéma má veliký visuální kontrast, ale mnohem méně napětí oproti komplementárnímu schématu.
Je vhodné pro začátečníky, protože se dá těžko na něm něco zkazit.
Obdélník
Značí použití dvou komplementárních párů. Nabízí tak mnoho variací.
Ideální je nechat jednu barvu dominantní. Rovněž je vhodné brát v potaz rovnováhu mezi teplými a studenými barvami.
Čtverec
Variace předchozího schématu, ovšem zde jsou barvy od sebe stejně vzdálené.