dum | žák

Vektorová grafika

Název školy Vyšší odborná škola obalové techniky a Střední škola, Štětí, příspěvková organizace
Adresa školky Kostelní 134, 411 08 Štětí
46773509
Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.1006
Označení vzdělávacího materiálu
Název tématické oblasti (sady) Programové vybavení
Název materiálu Rastry
Anotace
Autor Jazyk
Očekávaný výstup
Klíčová slova
Druh výukového zdroje Věková skupina žáků
Typ interakce Ročník
Speciální vzdělávací potřeby žádné
Zhotoveno, (datum/období) Celková velikost

pdf icon
Rastry

Obsah

Výsledný obrázek níže byl vytvořen spoluprácí rastrového editoru (Gimp, Photoshop) a vektorového grafického editoru (Inkscape, Ilustrator).

Cvičení sleduje dvě roviny → práci s barevnou hloubkou a uspořádání objektů na plátně.

Příprava rastrů

Vytvořte (dle předlohy) obrázky, kde na každém bude přechod nějaké barvy (zde modré) do bílé. Velikost obrázku volte ne větší než 320x240 pixelů (obrazových bodů).

Bitové hloubky

První přechod bude v plné bitové hloubce (určitě ne menší než 24bit).

U dalších obrázků bude třeba ručně změnit hloubku barev (s využitím indexované palety). Vždy vycházejte z původního, 24bit přechodu. Postupně si tedy vytvořte jednotlivé rastry, které následně exportujte do formátu, kterému bude rozumět vektorový editor, kam budete obrázky záhy importovat.

Pro úplnost ještě informace o počtu barev v každé bitové hloubce:
24 bit ~ 16.7 mil. barev
8 bit = 256 barev
4 bit = 16 barev
2 bit = 4 barvy
1 bit = 2 barvy

Kompletace

Vytvořené rastry naimportujte do nové kresby (vekterového editoru). Pokud se vás program zeptá na způsob importu (odkaz nebo vložení), zvolte vložení.

Mřížka (grid)

Aktivujte si mřížku, ke které se budou přichytávat objekty na plátně. Mřížka vám pomůže s přesnějším pozicováním objektů.

Nastavte mezery X a Y na hodnotu 25.

Nyní, když upravíte velikost importovaných rastrů na 300x225, zapadnou vám přesně do mřížky.

Popisky

Přidejte ke každému rastru popisek (dle předlohy).